loading...
گاست وب
باحال
سلام دوستان چی دوست داری بیا تو

الناز شاکردوست (زاده ۷ تیر ۱۳۶۳ تهران) بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال ۱۳۸۳ است.

او در سال (۱۳۸۳) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد. شاکردوست در فیلم‌هایی مانند مجردها، عروس فراری، قتل آنلاین، چه کسی امیر را کشت، چند می‌گیری گریه کنی، بی‌وفا، قاعده بازی، خدا نزدیک است، باد در علفزار می‌پیچد، کیش و مات، تو و من و رسوایی و در فیلم بوی گندم و آتیش بازی که در حال ساخت است بازی کرده.

سینمایی:

مبارک

تابو

آتیش بازی

رسوایی

تو و من

گندم

نقطه بی بازگشت

سلام بر عشق

شرط اول

ناسپاس

چراغ قرمز

فاصله

پوسته

حرکت اول

دل خون

دو خواهر

کارناوال مرگ

کیش و مات

از ما بهترون

باد در علفزار می پیچد

در میان ابرها

مجنون لیلی

بی وفا

اتوبوس شب

خدا نزدیک است

قاعده بازی

ارابه مرگ

چند میگیری گریه کنی

چه کسی امیر را کشت

قتل آنلاین

عروس فراری

مجردها

گل یخ

اینجا...آخر دنیا

شبکه حانگی:

قلب یخی

رالی ایرانی

 

نیکی کریمی (زاده ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است.

زندگی و فعالیت‌ها

نیکی کریمی در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. وی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست‌آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را می‌توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند. پس از آن، وی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد. در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن»به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. نیکی کریمی با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت. وی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

پس از اینکه دستیاری عباس کیارستمی را در فیلم «A.B.C. Africa» به عهده گرفت، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با عنوان «داشتن یا نداشتن» ساخت که به موضوع زوج‌های نابارور مراجعه‌کننده به کلینیک رویان می‌پرداخت. این مستند برنده جایزه باران شد. در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت. وی برای اولین بار در فیلم «باج خور» اثر «فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازی کرد.

در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره‌های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت. نیکی کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در سال ۱۳۸۵ و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله‌ای از ابهام قرار داشت او در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است. سومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال ۱۳۸۹ خورشیدی ساخته شد.

وی در تله تئاتر خرده جنایت‌های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.

در دومین مراسم تجلیل از سینماگران سلامت‌محور که فروردین ماه سال ۱۳۹۱ در خانه سلامت شهرداری منطقه ۷ تهران برگزار شد ضمن نمایش فیلم مستند داشتن یا نداشتن، از نیکی کریمی برای ساخت فیلمی با رویکردی هنری و اجتماعی درباره یکی از حوزه‌های مهم سلامت شهروندان، تقدیر و قدردانی شد. همچنین در این مراسم از کتاب «گزارش عملکرد سینما سلامت» توسط نیکی کریمی رونمایی شد.

در دومین جشنواره فیلم‌های فارسی‌زبان سیدنی که در شهریور ۱۳۹۲ برگزار شد از نیکی کریمی تقدیر شد. در این مراسم فیلم‌های چند روز بعد، سوت پایان و یک شب از ساخته‌های نیکی کریمی به نمایش درآمد.

نیکی کریمی همچنین در زمینه عکاسی نیز فعالیت دارد. وی همچنین تاکنون چندین نمایشگاه عکس از کارهای خود، برگزار کرده است. وی تاکنون سبک‌های مختلف عکاسی همچون پرتره و... را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

نیکی کریمی که اعضای خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کنند بین تهران و لندن در رفت‌وآمد است.

جوایز و افتخارات

خارجی

داخلی[ویرایش]

  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم زن دوم، اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کیش (۱۳۹۰)
  • نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم واکنش پنجم، هفتمین دوره جشن خانه سینما - (۱۳۸۲)
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید، بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر - (۱۳۸۱)
  • نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم نیمه پنهان، پنجمین دوره جشن خانه سینما - (۱۳۸۰)
  • با تقدیر از بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زن، هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر - (۱۳۷۷)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم روانی، شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر - (۱۳۷۶)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم پری، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر - (۱۳۷۳)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سارا، یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر - (۱۳۷۱)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم عروس، نهمین دوره جشنواره فیلم فجر - (۱۳۶۹)

آثار

کارگردانی

بازیگری سینما

بازیگری تئاتر

بازیگری تلویزیون

داوری[ویرایش]

نیکی کریمی در هیئت داوری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی در وزول، فرانسه (۱۳۸۶)

کتاب‌شناسی (ترجمه)

  • عشق زمان غم (بر اساس ۱۰ داستان کوتاه از حنیف قریشی) [مجوز نشر آن صادر نشده است]
  • مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی
  • نور ماه بر درختان کاج (ذن هایکو، اثر جاناتان کلمنتس)، ‏ ۵‏۱۳۸‏‏‏
  • نزدیکی (رمان، اثر حنیف قریشی)، ۴‏۱۳۸‏‏‏
  • بار دیگر، تولدی دیگر (اشعار برگزیده فروغ فرخزاد همراه با برگردان اشعار به انگلیسی و لوح فشرده‌ای محتوی دکلمه اشعار توسط نیکی کریمی)، ۳‏۱۳۸‏‏‏
  • آوازهایی که مادرم به من آموخت (زندگی‌نامه مارلون براندو اثر رابرت لینزی)، ۱۳۸۰

نمایشگاه عکس

  • گالری گلستان (بهمن ۱۳۹۱)
  • گالری توتال آرت، دبی (۱۳۸۹)
  • گالری گلستان (آبان ۱۳۸۸)
  • اکسپوی موسسه صبا (۱۳۸۷)

niki karimi 4 عکس های نیکی کریمی + بیوگرافی نیکی کریمی

یکتا ناصر (متولد ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در تهران ) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی فعالیت در سینما را با بازی در فیلم ساقی شروع کرده‌است.

سینما



یکتا ناصر و مهدی کیانی (بازیگر) ، فیلم یکی می خواد باهات حرف بزنه و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن

 

تلویزیون

 

جوایز و افتخارات

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و مین جشنواره فیلم فجر، برای فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»

مهناز افشار دیپلم اش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در موسسه‌ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت. خانواده اش ریشه مذهبی دارند، به همین دلیل هم در ابتدا مخالف بودند که دخترشان وارد بازیگری شود. در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید.

مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی عشق گمشده در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم دوستان به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۷۹ به شهرت رسید. شباهت زیاد مهناز افشار به گوگوش، خواننده مشهور، در توجه رسانه‌ها به او در شروع کارش تأثیرگذار بود. مهناز افشار در دههٔ هشتاد از چهره‌های تأثیرگذار سینمای تجاری ایران شد و در سال‌های پایانی این دهه با بازی در فیلم‌های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته‌شده‌اش را تغییر دهد؛ تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیرنامه از سوی منتقدان و جشنواره‌های داخلی انجامید.

مهناز افشار، یکی از نقشهای اصلی در فیلم "آموزگار" به کارگردانی ناصر سعیداف، کارگردان سرشناس تاجیک، ایفای نقش می‌کند.

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با محمد یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ازدواج کرد. مرضیه برومند ادعا کرده که مهریه او یک ملک ۳۰ میلیارد تومانی است. او همچنین قبا از ازدواج شرط کرده بوده که همسرش باید زن اول خود را طلاق دهد.

حمله بیست و سی به مهناز افشار

در تیر ماه 93 در پی حمله اسرائیل به غزه ، اصغر فرهادی به همراه نسرین ستوده با انتشار عکسی از خود که جمله "stop killing your fellow beings" به معنای کشتن همنوعان خود را متوقف کنید باعث ایجاد کمپین "stop killing" شد. در ادامه چند ده هزار نفر به این کمپین پیوستند از جمله افراد مانند هانی ابواسعد، خاویر باردم ، مهناز افشار و صابر ابر .

اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو صدا و سیمای ایران در روز دوشنبه ٦ مرداد ٩٣ با حمله به اصغر فرهادی، مهناز افشار و صابر ابر با عنوان عدم حمایت مستقیم از غزه از آنها انتقاد کرد. فردای آن روز افشار در صفحه رسمی فیسبوک خود جوابیه با عنوان "هجمه صدا و سیما" به این شرح منتشر کرد :

آیا قرار است در خاک خودمان به خاطر داشتن ابتدایی‌ترین عواطف انسانی‌ که منجر به دفاع بی‌ قید و شرط هر وجدان بیداری از مظلوم میشود، مورد هجمه قرار بگیریم؟

سینمایی


دلم میخواد

بیگانه

متروپل

چه خوبه که برگشتی

از تهران تا بهشت

هیچ کجا هیچ کس

پل چوبی

برف روی کاج ها

یک عاشقانه ساده

سعادت آباد

قصه پریا

طبقه سوم

پسر آدم،دختر حوا

خاطره

امشب شب مهتاب

پوپک و مش ماش الله

شیرین

دعوت

شبانه روز

انعکاس

تسویه حساب

کلاغ پر

رییس

محاکمه

آتش بس

آکواریوم

تله

چه کسی امیر را کشت؟

کارگران مشغول کارند

سالاد فصل

سیزده گربه روی شیروانی

کما

دختری در قفس

زهر عسل

نگین

خاکستری

شور عشق

دوستان

شیر های جوان

تلویزیون


کلاه قرمزی(بازیگر مهمان)

عشق گمشده

تئاتر


دور همی زنان شکسپیر

جوایز و افتخارات[ویرایش]

  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتفدان برای برف روی کاج‌ها ۱۳۹۱
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فجر برای پل چوبی ۱۳۹۰
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فجر برای برف روی کاج‌ها ۱۳۹۰
  • کاندید تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن ازجشن خانه سینما برای سعادت‌آباد ۱۳۹۰
  • برنده تندیس بهترین بازیگر زن ازجشن دنیای تصویر برای طبقه سوم ۱۳۹۰
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای سعادت‌آباد ۱۳۸۹
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتفدان برای طبقه سوم ۱۳۸۹
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای تسویه حساب ۱۳۸۸

تهیه کنندگی کنسرت خیریه[ویرایش]

در آبان ۱۳۹۱ کنسرت خیرخواهانه روزبه نعمت‌اللهی به تهیه‌کنندگی مهناز افشار در مرکز همایش‌های برج میلاد برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان برگزار شد. در این مراسم تعدادی از سینماگران و بازیگران و همچنین ورزشکاران حضور داشتند. روزبه نعمت‌اللهی خواننده موسیقی پاپ در این مراسم، که «داروگ» نام گرفته بود قطعات «ای وطن»، «تویی نیازم»، «اگر یه روز بیای سراغم»، «تازه‌ترین زخم دلم»، «بازآمده‌ام»، «گل یاس»، «نفس کشیدن سخته» و «خلیج‌فارس» و «خاک وطنم» را اجرا کرد.

Mahnaz Afshar - fajr festival.jpg

پوریا پورسرخ (زاده ۴ تیر ۱۳۵۶) بازیگر ایرانی سینما و مجموعه‌های تلویزیونی است.

پوریا پور سرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی بعنوان چهره‌ای جدید مطرح و پس از آن این مسیر را با ایفای نقشهای متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.

وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم کاندایدای بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد. پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد.

وی فارغ التحصيل دكتري فيزيولوژي گياهي است.

سینمایی


کیمیا

آقای الف

آخرین سرقت

گلوگاه شیطان

هرچی خدا بخواد

روز رستاخیز

ناسپاس

چراغ قرمز

شیر و عسل

به دنبال خوشبختی

آناهیتا

خاطره

دل خون

حرکت اول

عیار14

روز سوم

پسران آجری

مصائب دوشیزه

مهمان

جنایات و جنحه

سریال ها


ماتادور

مرد نقره ای

دختران حوا

مسیر انحرافی

سقوط آزاد

پایتخت

رستگاران

روز حسرت

شکرانه

صاحبدلان

وفا

فرار بزرگ

جوایز


  • 1385، نامزد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، در فیلم سینمایی روز سوم
  • 1386 ،نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد درام در"سریال وفا"

بهنوش بختیاری (متولد ۱۳۵۴ در قم) بازیگر و منشی صحنه ایرانی است. با چند مجموعه داستانی تلویزیونی پربیننده مانند شب‌های برره (در نقش لیلون)، زندگی به شرط خنده و... بازیگری را شروع کرد. بهنوش بختیاری دانش‌آموخته زبان فرانسه است و از سال ۷۵ به بازیگری روی آورد.

سینمایی

بازیگر

منشی صحنه

تلویزیونی

شبکه نمایش خانگی

ازدواج بهنوش بختیاری

سحر قریشی ( متولد ٦دی 1366 در تهران ) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی بعد از ایفای نقش یلدا در سریال دلنوازان به شهرت رسید. اولین کار بازیگری سحر قریشی بازی در فیلم لج و لج بازی به کارگردانی سید مهدی برقعی بود.

وی سابقا همسر مهران اخوان ذاکری بود، این دو مدتی قبل طلاق گرفتند.

سینمایی و شبکه خانگی:

لج و لج بازی

سیسیلی ها

همه چی آرومه

گشت ارشاد

ساعت شلوغی

محرمانه تهران

ناز

دوباره با هم

اکتابان

تو و من

نردبان چوبی

سه خط موازی

عبور از مه

زن.مرد.زندگی

بچه های لواسان

نفس

پنج ستاره

آنچه مردان درباره زنان نمی دانند

دربست آزادی

نازنین

آتیش بازی

روزگاری عشق و خیانت

مردی شبیه گرگ

حال خوب من

نارمک

سریال ها:

دلنوازان

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

سحر قریشی,بیوگرافی سحر قریشی,عکس سحر قریشی

برای رفتن به صفحه هر بازیگر کلیک کنید

 

 ارسلان قاسمی

 

رامبد جوان

 

رامبد جون

 

تینا اخوند تبار

 

نیوشاضیغمی

نیوشا ضیغمی

 

حمید گودرزی

 حمید گودرزی

 

نفیسه روشن

نفیسه روشن
لیندا کیانی
لیندا کیانی
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما چقدر از فضای قالب رضایت دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 10,337
  • بازدید کلی : 16,751
  • کدهای اختصاصی
    کد نمایش آی پی کد نمایش آی پی

    XHTML: You can use these tags:
      -->